Julafton x2

VARNING för långt inlägg.

Tänkte sammanfatta julfirandet i ett enda inlägg, vilket lär blir lite långt...

I tisdes, dagen före julafton, åkte jag med alla mina packade väskor till nova för att införskaffa de sista tre julklapparna. En och en halv timme senare var jag klar och det var precis i lagom tid innan mitt tåg skulle ta mig till Kristianstad. Väl framme där väntade Nina och Vanja på mig och vi skulle tydligen spendera en timme eller två till i stan för att de inte heller hade köpt alla sina julklappar. Min rygg värkte efter att ha bärt mina två, TUNGA, väskor i två timmar på stan. Sen storhandlade vi på Willys och Liddle och kände oss lite utländska på det sistnämnda stället. (Förklaring bör ges men jag orkar inte). Kvällen spenderades med ett Beck-maraton.

I onsdes var det julafton och det rådde noll julstämning hos någon vilket var ganska sorgligt. Det åts god mat som inkluderade oxfilé, potatisgratäng, sallad och en massa annat. Eftertätt bestod av marängswiss. Ja, inte det traditionella julbordet om man säger så. Julklappsöppning skedde vid fem och tog en timme. Jag fick äntligen Daisy parfymen. Kvällen gav lite vindrickande, mycket dans och en hel del annat trevligt.

I torsdes var det juldagen, vilket var min andra julafton, som alltid. Detta eftersom i Bosnien (och faktiskt många andra ställen) firar man julafton den 25:e. Nu bjöds det på mer gottemat och faktiskt julskinka. Efterrätter i lass också. Alla sjöng och dansade och hade det trevligt. Det är verkligen mysigt att ha två julaftonar med nära och kära. Natten spenderades med att en full Vanja låg mellan mig och Nina och pratade i telefon och sa helt orimliga saker. Roande.

Igår var det segt att ta sig upp ur sängen. Jag och Ana kollade lite på Twilight men hann inte se klart den då vi skulle hem. Var hemma vid fyra tiden och Line joinade mig vid 7. Vi gjorde klart Nellys julklapp och skrattade en massa åt den. Jag hoppas bara att hon uppskattar den mängd tid och eftertanke vi lagt ner på detta. Den blev riktigt bra, nästan så att man säger; "Peter Jöbacks julkonsert kan ta sig". Men bara nästan. På kvällen såg jag klart Twilight. Underbar film. Min favoritfilm.

Idag ska jag umgås med Lotta i några timmar och de ska vi spendera i stan med att shoppa nu under mellandagsrean. Jag ska köpa min skor på bianco och jag hoppas bara att de finns kvar nu, OCH i min storlek, annars blir jag en aning sur och irriterad. Ikväll ska jag umgås med Line och Nelly, som jag för övrigt inte har träffat på evigheter, känns det som.

Nu kallar duschen.
Ha en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: josefina

beckmaraton? ojoj, ina :D

2008-12-27 @ 12:52:59
URL: http://merajosefina.blogg.se/
Postat av: Linda

Det ska jag lägga på minnet, absolut :) Jag håller som bäst på med Mons Kallentofts Sommardöden, men tycks inte fastna lika lätt som i den första...

2008-12-27 @ 16:07:54
URL: http://lillefots.blogg.se/
Postat av: Linda

Midvinterblod, precis =)

Och visst är det, tihi. Tack!

2008-12-28 @ 15:00:42
URL: http://lillefots.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi :) Ja, det känns bra. Ha en härlig kväll.

2008-12-28 @ 20:11:45
URL: http://lillefots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0