Lovely

Jag har haft en sjukt kul helg. I lördes spenderade jag 2½ timme i stan, i Malmö, och letade efter julklappar. Jag hittade två stycken men jag har fortfarande tre kvar som jag ska införskaffa imorgon. Smått stressigt och panikartat. I alla fall, efter att jag julshoppat så pass länge, själv dessutom, tog jag mig till min broder för att äta lite (läs mycket) av hans berömda chili con carne. Sedan var det dags för julbak. Jag och Linda började med pepparkakorna och eftersom de inte hade några formar var vi tvugna att improvisera lite med en kniv. De blev fina, det bör noteras. Min bror underhöll sig med att göra 1½ sats lussekattsdeg. Vi gjorde många lussekatter i olika former och min bror gjorde en speciell till sig själv. Han har alltid drömt att få göra världens största lussekatt och det gjorde han banne mig. Den var 30 cm i diameter. Han åt den dessutom HELT SJÄLV. Jag förstår mig inte på hans drömmar ibland. Det dracks även glögg och mystes med katterna. Sjukt mysig lördag.

Söndagen spenderade jag med att vara hemma och läsa andra boken ur Twilight serien; När jag hör din röst. Jag läste framtill halv tre på natten och avslutade mina sista 100 sidor ikväll. Den var underbar säger jag bara.

Idag var jag ganska seg att komma upp eftersom jag var uppe alltför länge i natt. Jag begav mig i alla fall till Line i det otroligt blåsiga vädret och jag kom helskinnad fram. Spenderade x antal timmar med henne för att skratta och skapa magi. Det var fantastiskt. På alla sätt och vis. Mer kan jag inte säga då detta är en hemlighet för Nelly Moberg, men ni får veta det i sinom tid.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Line

Magi var det banne mig ;)

2008-12-22 @ 23:34:24
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack detsamma.

Vad härligt att fastna så i en bok. Det vill jag också göra igen...

2008-12-26 @ 20:03:32
URL: http://lillefots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0