Onsdag 11/2

Efter en inte alltför lång och jobbig dag i skolan har jag hunnit med att titta på det senaste avsnittet av 90210 och av Fringe. Jag har även hunnit med att plugga lite kvinnohistoria, eller genushistoria som lärarna så fint kallar det. Det är ganska intressant faktiskt hur dåligt det var innan och att vi kvinnor borde uppskatta våra rättigheter, så som de ser ut idag. Så jag ger en liten shout out till Mary Wollstonecraft som är en av de många kvinnor som kämpade för det vi idag tar för givet.

Nog om det. Idag var jag duktig och betalade högskoleprovet som jag nu verkligen måste göra. Ganska nervöst. På lovet ska jag plugga lite inför det genom att göra gamla prov. Någon mer som ska göra det i vår?

På tal om lov. Det är inte långt kvar. Nästa vecka börjar sportlovet och man kanske borde sporta lite extra mycket då? Jo, jag får väl göra det. Det var längesen nu och jag har latat alltför mycket. Line ska i alla fall inte åka till Österrike så snacka om att jag ska crasha hennes bror säng och snylta mat i några dagar. Räkna med det, Line M Flank! På lördag ska jag även till Malmö och börja fixa med balklänningen. Ta mått och diskutera fram hur det ska se ut. Så exhalterad inför det.

Nej, nu ska jag snart lägga mig. Igår somnade jag vid 22:00 och vaknade vid 08:00. Tio härliga timmars sömn. Har slutat med det här att sova när jag kommer hem efter skolan. Det verkar ha lönat sig och bra är det.

God kväll

Kommentarer
Postat av: Linda

Lasset ska egentligen gå på söndag! Men att bo i lådor är ingen höjdare och dessutom har vi bara 24 timmar på oss att bära och städa ur den gamla lägenheten. Så jag är stressad och rastlös. Den nya lägenheten står liksom tom. Jag är lite av ett monster som tvingar sig på hyresvärden i hopp om att dra ur honom nycklarna tidigare. Haha. Där fick du en novell ;) Hoppas allt är bra! Ha en mysig torsdag.

2009-02-12 @ 09:32:55
URL: http://lillefots.blogg.se/
Postat av: katti

Jag läser din blogg då och då! Sneaky^^

2009-02-12 @ 09:54:12
URL: http://stilikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0