Högskoleprovet och Jehovas vittnen

Nu är helgen över och en timme kortare. Jag har knappt fått någon tid att göra något som inte har med skolan att göra men det får man ta ibland.

I lördags befann jag och Nelly oss på Spyken och gjorde högskoleprovet. Jag tyckte det var jättesvårt och som förväntat, när jag kom hem och rättade svaren, gick det inte så jättebra. Det var ändå den första gången jag gjorde det så jag trodde ingen annat. Satt i alla fall på Spyken 08:30-16:20. När jag kom hem var det bara att sätta igång och plugga direkt, fast jag var trött som bara den. Skrev intervjufrågor och lärde mig om Jehovas vittnen och deras samfund. Kvällen bjöd på fest hemma hos Anna. Jag var inte så pepp och var övertrött men det var trevligt ändå. Hemma halv fyra (ny tid).

Idag var det bara att dra sig upp klockan nio för att åka in till Lund vid tio och gå på ett Jehovas vittnen-möte i Rikets sal med Josefina, Ylva, Carro och hennes mamma. Mötet varade i en och en halv timme och var ganska så intressant faktiskt. (Bör noteras att de var väldigt pratvänliga och välkomnande) Efteråt intervjuade vi ett vittne - en 18 årig tjej som faktiskt går på Spyken. Därefter körde Carros mamma oss till Malmö där vi åkte hem till Mikael - som också är ett vittne - och intervjuade honom. Det var ytterst intressant att höra lite mer på djupet om de och han var jättetrevlig dessutom. (Det skadade inte att de hade en gosig och söt Lassie-hund) Var hemma vid fem och sen dess har jag ätit och sedan sovit framtills halv nio.

Nu ska jag se någon film eller något. God kväll.

Kommentarer
Postat av: Ylva

åh vad söt du är :) ja precis, men har smått feber nu jobbigt nog.. ah!



haha ja de byxorna är nog det fulaste på länge ;) hoppas allt är bra med dig vännen!

2009-03-30 @ 21:31:49
URL: http://lavy.blogg.se/
Postat av: Ylva

åh vad söt du är :) ja precis, men har smått feber nu jobbigt nog.. ah!



haha ja de byxorna är nog det fulaste på länge ;) hoppas allt är bra med dig vännen!

2009-03-30 @ 21:32:52
URL: http://lavy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0