Myshelg

Det har varit en fin helg fastän jag mått illa större delen av den. I fredags efter skolan mötte jag upp med Katti och vi gick på bokrean bl.a. Jag fick med mig fem böcker hem; de fyra Arn-böckerna och Mons Kallentofts Midvinterblod. Inte fel alls, inte. Vi åt lunch på Graffiti faktiskt. Ingen överraskning där inte, i alla fall inte för de som känner mig. Haha.Det var väldigt trevligt och vi fick pratat lite om England och nu ska vi maila Blueberry om lite frågor som vi undrar om. Kvällen spenderade jag hemma, tyvärr, med att skriva lite på engelskpresentationen. Sedan grät jag mycket till underbara Seven Pounds. Will Smith alltså <3 Jag såg även The Reader som var väldigt bra, den med.

I lördags mådde jag illa hela dagen så jag tillbringade förmiddagen med att titta på Slumdog Millionaire som verkligen var jättebra. Rekommenderar starkt! På kvällen var det egentligen meningen att jag skulle festa med mina kära vänner hemma hos Stina men så blev inte fallet för min del. Mitt illamående och mensvärk ville inte ge sig så jag stannade hemma. Fick kvällen för mig själv då mamma och pappa åkte iväg på middag. Jag läste halva Män som hatar kvinnor-boken. Sjukt hur bra den är.

Idag mådde jag verkligen mycket bättre. Spenderade eftermiddagen med att skriva på engelskpresentationen. Blev klar med halva innan jag var tvungen att åka iväg med Nelly till Lund för att gå på bio. Tillsammans med Nelly, Elias, Anna och Martin var jag och såg Män som hatar kvinnor. Läst halva sett resten på film. Nice. Verkligen oförutsägbar och det gillar jag. Ska läsa ut boken nu också för böckerna brukar vara väldigt mycket bättre. Måste säga att Mikael Nyqvist som Mikael Blomkvist och Noomi Rapace som Lisbeth Salander var HELT RÄTT!!! Ja, men kortfattat så var filmen sjukt-jävla-sinnes-bra! Väl hemma har jag skrivit klart arbetet och gjort en power point och nu ska jag se Chuck innan jag lägger mig.


God natt.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag håller med dig! filmen var helt underbart sjukt bra!

2009-03-04 @ 19:27:37
URL: http://ninasverkersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0