Tiden bara flyger iväg

2 mars idag - redan? Det är sjukt hur snabbt tiden går egentligen. Inte nog med det så har jag jättemycket i skolan just nu och framåt studenten. Det hjälper inte ens lite att jag är hur skoltrött som helst.

Det har inte varit en så speciell dag faktiskt. Imorse (på min sovmorgon) åkte jag till Lomma för att byta mitt busskort som blivit avmagnitiserat. Detta resulterade i att jag var i skolan mer än en timme innan jag egentligen började. Inte så värst kul. Jag hade dock turen på min sida att jag fann Line. Gjorde allt för att hon skulle stanna och hålla mig sällskap. Hoho. I alla fall, på engelskan var det redovisning och jag tyckte inte det gick jättebra. Jag fick ett starkt VG men jag orkar verkligen inte att Christina hela tiden ska klaga på mig. Idag var det, ja.. tredje gånger eller nåt som hon sagt att min engelska är dålig. Att mitt uttal inte är tillräckligt bra. Jag förstår inte, om jag ska vara ärlig. Själv tycker jag att jag har bra uttal.. men tydligen inte. Det hjälper inte att hon kritiserar det men hjälper mig inte, på något sätt alls. Detta gör verkligen inte att jag gillar henne bättre. Nej, men för övrigt var jag och Josefina duktiga och skrev på vårt religionsarbete - en handledning i buddhistisk livspraktik - framtill kvart över fem i skolan.

Sen jag kom hem har jag ätit och varit väldigt trött. Inte hunnit plugga ett skit. Jag har snarare inte orkat. Blev att jag drack kaffe framför två avsnitt av vänner. Nu får jag i alla fall ta och läsa igenom stencilerna inför svenskprovet på torsdag.

God kväll.

Kommentarer
Postat av: Nelly

om jag hade varit du hade jag sagt till henne. Det hjälper ju inte dig ett skit om hon säger samma sak hela tiden. Du är bäst !

2009-03-02 @ 21:24:30
URL: http://nellymoberg.blogg.se/
Postat av: Line

Jag tycker faktiskt inte att ditt uttal är dåligt, Christina är en bitch! Alla kan ju inte prata med cambridge dialekt som hon ^^

2009-03-02 @ 21:28:01
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0