Filosofi, matte och ångest för fullo

Jag orkar verkligen inte all stress i skolan. Jag vet att det blir mycket tjat nu angående allt vi har kvar att göra men det är jobbigt - så jag tar mig rätten till att klaga. Just nu försöker jag ta mig igenom David Humes filosofi. Varför ska han vara så krånglig? Jag orkar inte att jag har seminarietid på torsdag redan - jag kommer dö. Wilhelm är dock rätt trevlig när han skriver mejl till en. "Repitition är guld" för att citera honom. Bör kanske fundera på att bli mail-buddies i framtiden? Matten ska vi inte ens ta upp hur mycket stress och ångest jag har över den. Jag MÅSTE få vg+ på nationella nu på fredag.

Det jobbiga är att alla mina betyg hänger på det sista vi gör nu så jag måste slita röven av mig för att få allt bra. Det känns mer som att allt går dåligt istället. GAH, jag behöver en långhelg. Då ska jag och Nelly chilla extremt mycket - right?

Ah, tillbaka till Hume som inte tror på ett "jag".


Update: riktigt dålig styckeindelning.

Kommentarer
Postat av: katti

Bahh! JAg vet hur det känns med den där pressen, att ligga på gränsen! gah! Sympatiar med dig!

2009-05-12 @ 22:16:44
URL: http://stilikt.blogg.se/
Postat av: nelly

Absolut! <3

2009-05-13 @ 12:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0